Besøk på Etterstad videregående

En gruppe mennesker på et kjøkken

Elevene fikk innføring i de forskjellige yrkene, og aller mest prøve selv. Alt fra å lage den perfekte iskaffe i baren, flambering av banan, servitøryrket og korrekt borddekking, filetering av fisk, kjøttskjæring, pølsemakeri, kverne mel og læring om melsorter, bake kaneboller og lefser, lage majones og kutteteknikk til læring om chili, urter og krydder fra gartnerne på Geitmyra. Vi fikk møte elever, lærlinger, norgesmester i sjømathandel og kokker som er på juniorlandslaget.

Arbeidslivets skolesekk er en nasjonal satsing i barne- og ungdomsskolen som man håper vil gi elever mer kunnskap og innsikt i fag- og yrkesutøvelse, praktiske ferdigheter og bedre forståelse for sammenhengen mellom teori og praksis, og at det vil inspirere flere unge til å velge fagopplæring senere.

en barnegjeng som står rundt et bord med et stearinlys foran seg
En gruppe mennesker i et rom med mat på et bord